Friday, August 25, 2006



سیرش آباد از شهر های تورک قروه آذربایجان

نکته:

سیرش آباد یکی از شهر های صد در صد تورک زبان قروه آذربایجان می باشد٬ که در بین شهرهاي قروه و بیجار واقع شده است.

از عمده مشگلات این شهر نبود کار و امکانات رفاهی٬ خدماتی و تفریحی می میباشد. در بین شهر های استان بیشترين شهدا را منطقه ی گروس تقیم وطن مان نموده اند که از این میان بیشترین آمار شهدا را شهر سریش آباد به خود اختصاص داده و همواره رو در روی ناسیونالیسم کورد قرار دااشته. به همین دلیل کوردها به این شهر آزبایجانی (سریش آباد) و سایر شهرهای تورک و تورک تبار منطقه ی گروس همواره به دید فرزند خوانده نگریسته ، گذشته از تبعیضات فراوان اقتصادی حتا کوچکترین اشاره ای به فرهنگ تورك و ملت تورک در این استان نشده است ؟ !بطوری که سایتهای استانداری كوردستان و سیروان نیوز هیچ اشاره ای به وجود فرهنگی غیر از فرهنک کولی ها (کورد) در این استان نکرده است؟! بصورتی که اگر کسی به این استان سفر نکرده باشد فکر می کند که این استان تمامآ کورد زبان و سنی مذهب است! در حالی که نیمی از خاک این استان در ید تورک و گروس قرار دارد و قریب به نیمی از جمعیت استان را تورک ٬گروس ٬تورک تبارها (ایلات گلواخی٬ قالقالی ٬زرگری) تشكیل می دهند

استانداری http://www.ostan-kd.ir/Default.aspx?TabID=37

استاندار کوهستان از نزدیک با مردم سریش آباد ملاقات کرد

20 مرداد 85

اسماعیل نجار استاندار کردستان روز پنجشنبه در مسجد صاحب الزمان شهر سریش آباد از نزدیک با مردم و کسانی که قصد داشتند با ایشان ملاقات داشته باشند ، حضور پیدا کرد.

وی در این نشست صمیمی ضمن رسیدگی به مشکلات آنان گفت : رسیدگی به مشکلات مردم از اولویت های کاری دولت نهم و مسئولان استان است. وی با بیان اینکه محور اصلی فعالیتم مردم هستند افزود : مردم ولی نعمت ما هستند و ما از هیچ تلاش و خدمتی برای رفاه و آسایش آنان دریغ نمی ورزیم .

در این نشست سه ساعته جوانان و اهالی این منطقه با بیان مشکلات خود خواستار حل این مشکلات توسط مسئولان استان شدند.


http://www.ostan-kd.ir/Default.aspx?TabId=50&nid=7760

0 Comments:

Post a Comment

<< Home