Monday, November 13, 2006

‬بیش از ۱۸هزار نفر از جوانان شهرستان بیجار بیکار هستند

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۸/۱۰‬

"محمدعلی مقنیان" نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود خطاب به شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای ‪ ۵+۱‬اظهار داشت: ملت بزرگ ایران تحت هیچ شرایطی از حق قانونی خود عدول نخواهد کرد.

وی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس با اشاره به پیش‌نویس قطعنامه علیه ایران، خطاب به شورای امنیت گفت: ملت ایران با جدیت و قدرت تمام در راستای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است به کار خود ادامه می‌دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: بیش از این آبروی خود را نبرید و به ما زحمت ندهید، در ستمگری زیاده‌روی کرده‌اید و روی زمین فساد راه انداخته‌اید، اکنون به خود بیایید و از شیطان بزرگ یعنی آمریکای جهانخوار و زورگو پیروی نکنید.

نماینده بیجار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه شهرستان بیجار و حومه، ابراز امیدواری کرد بخشی از این مشکلات در سفر آتی هیات دولت و رییس جمهور به استان کردستان مرتفع شود.

مقنیان گفت: طبق آمار رسمی، بیش از ‪ ۱۸‬هزار نفر از جوانان شهرستان بیجار بیکار هستند که مردم را بیش از اندازه رنج می‌دهد و لازم است دولت اقدام موثری جهت ایجاد اشتغال در این شهرستان به عمل آورد.

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: در حالی که حدود ‪ ۵۵‬میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافته، اما بعلت وجود بوروکراسی اداری و سخت‌گیری غیر اصولی بانک‌ها فقط یک میلیارد تومان آن جذب شده است.

نماینده بیجار گفت: این شهرستان با داشتن ‪ ۳۶۰‬روستا تنها دارای سه درصد راه روستایی آسفالت و ‪ ۱۰‬درصد راه روستایی و شوسه است، ‪ ۸۷‬درصد راه‌های روستایی این شهرستان جیپ رو و مال رو است و مردم بعضی از روستاها حدود پنج ماه از سال را در روستاها زندانی هستند.
وی ادامه داد: درحالی که بیش از ‪ ۶۰‬درصد روستاهای موجود فاقد آب شرب و بهداشتی هستند، اعتبارات اختصاصی به این بخش به‌اندازه‌ای اندک است که در سال حتی آب شرب ‪ ۱۰‬روستا را نمی‌تواند تامین کند.

http://www.irna. ir/fa/news/ view/line- 7/85081077071350 26.htm

http://bijar- az.blogsky. com/?PostID= 1756 بیجارآذربایجان

0 Comments:

Post a Comment

<< Home