Sunday, July 29, 2007

کلاهبرداری چند میلیاردی در آذربایجانی جنوبی

کارخانه ذوب اهن شهر تورک نشین یاسو کند، کارخانه سنگ شکنی از اب درآمد

میللی شورا- بازتاب : پس از افتتاح پروژه «سنگ‌شكني و دانه‌بندي» كه با تبليغ گسترده و بزرگنمايي پروژه با نام «كارخانه ذوب‌آهن گروس» انجام شد و مردم منطقه ياسوكند كردستان را به شدت ناراحت كرد، هم‌اكنون بيم آن مي‌رود كه برخي پروژه‌هاي اعلامي كه از پيش توجيه اقتصادي‌شان زير سؤال بود، نه تنها مشكل بي‌كاري را رفع كنند، بلكه با صرف اعتبارات، مشكلاتي را براي استان كردستان رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در حالي كه در سال 84، عده‌اي با بزرگنمايي طرح «سنگ‌شكني و دانه‌بندي مواد معدني» ياسوكند و تبليغ آن تحت عنوان «كارخانه ذوب آهن» مردم منطقه را فريفت، پس از گذشت دو سال، نماينده مردم بيجار اعلام ‌كرد كه برخي قصد كلاهبرداري داشتند تا به بهانه اين پروژه، اعتبارات دو، سه ميلياردي بگيرند و اعتبارات استان را هدر دهند.
اين در حالي است كه 28 هكتار از زمين‌هاي منطقه در اختيار اين افراد قرار گرفته بود.

میللی شورا- شهر تورک نشین یاسو کند براساس تقسیمات مغرضانه کشوری همراه با شهرهای بیجار، سونقور و قروه و نیز صدها روستای تورک نشین، در درون استانهای کردستان و یا کرمانشاهان قرار گرفته اند. اساسا در تقسیمات ارضی دوران مشروطه چیزی به نام این دو استان وجود ندارد و در واقع این مناطق تحت حکومت والی تبریز قرار داشته اند. بنابراین تاریخا اراضی کردنشین امروز را می توان جز قلمروی جنوبی آذربایجان محسوب کرد. ضمن اینکه در حال حاضر در کردستان و کرمانشاه بنابر آمارهای موجود بین یک تا یک و نیم میلیون نفر تورک آذربایجانی زندگی می کنند که متاسفانه حقوق قومی آنها به دلیل عدم توجه جدی فعالین آذربایجانی بصورت گسترده تری از جانب تهران و نیز افراطیون کرد محلی تضییع می شود. بی تردید زندگی مسالمت آمیز تورکها و کردها در کنار هم ضامن امنیت و قدرت ملی این دو قوم بر علیه فاشیزم آریایی خواهد شد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home